تبلیغات
تکواندو برترین ورزش رزمی - درد استخوان های کف پا ( Metatarsalgia )
 
تکواندو برترین ورزش رزمی
امام رضا(ع): پنهان‌ كننده‌ كار نیك‌ ( پاداشش‌ ) برابر هفتاد حسنه‌ است‌ و آشكار كننده‌كار بد سرافكنده‌ است‌.
درباره وبلاگ


بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد
اللهم عجل ولیک الفرج
سلااااااااااااااااام به همگی
اینجانب ابولفضل معتمدی هستم و تکواندو رو از سال 1383 شروع کردم و زیر نظر استاد بسیار خوبم استاد حمید رضا شاکریان افتخار شاگردی داشته و دارم.در حال حاضر تو باشگاه باغ غدیر تمرین می کنم و عاشق تکواندو و بخصوص بخش کیوروگی(مبارزه) اون هستم.با اینکه در اون حد نیستم که بخوام برای شما ها مطلب بذارم ولی امیدوارم از وبلاگ من اسفاده کافی را ببرید.

تکواندو یعنی فکر و فکر و فکر پس "خوب فکر کن ، سربلند زندگی کن"
راستی
یه جایی خوندم که اگه حتی بی استعداد ترین انسان باشی،
3عامل برای موفقیت تو وجود دارد

1-پشتکار
2-پشتکار
3-پشتکار

*به امید پشرفت روز افزون تکواندوی ایران*
نظر یادتون نره.
تو نظرسنجی هم لطفا شرکت کنید.

مدیر وبلاگ : ابولفضل معتمدی
نظرسنجی
به کدام بخش تکواندو علاقه دارید ؟






زیباترین تصاویر جداکننده متن

حداکثر نیروی عمومی وارد بر پا در هنگام دویدن به 275 % وزن بدن می رسد. یک دونده امکان دارد بر روی هر پا طی دویدن یک مایل حدود 110 تن نیرو اعمال کند

(دنباله در ادامه مطالب )

http://www.sportmedicine.ir/files/pics/008650d27312828d2d2253142a274302metatarsalgia.jpg

زیباترین تصاویر جداکننده متن

زیباترین تصاویر جداکننده متن

علایم و نشانه های شایع

درد


تورم


سفتی


حساسیت لمسی


ناپایداری


قفل شدن

منظور از درد استخوان های کف پا دردی در نیمه قدامی پا است که ناشی از اعمال فشار بیش از حد و مکرر روی سر استخوان های کف پا می باشد. شایعترین علل این درد ها عبارتند از : التهاب کپسول مفصلی ، التهاب استخوان های کوچکی در پا که به آنها سزاموئید می گویند ، علل التهاب مفصلی و التهاب اعصاب بند انگشتی که از بین استخوان های کف پا عبور می کنند.

فرکانس
اصولا این صدمه دیدگی در ورزش های با تماس بالا که در آنها اندام تحتانی بخصوص درگیر این تماس ها است دیده می شود.

آناتومی کاربردی
وزن بدن تمام ما به دو پا انتقال می یابد فشار وارد بر سر قدامی استخوان های کف پا در هنگام فرود پا بر زمین و نیز هنگام بلند شدن پاشنه هنگام دویدن و راه رفتن افزایش می یابد. در خلال  این انتقال انرژی فشار وارد بر سر استخوان ها کف پایی اول و دوم ( که در آنها انگشتان شست پا و انگشت دوم قرار دارند ) بیش از سایر استخوان های کف پایی می باشد. حداکثر نیروی عمومی وارد بر پا در هنگام دویدن به 275 % وزن بدن می رسد. یک دونده امکان دارد بر روی هر پا طی دویدن یک مایل حدود 110 تن نیرو اعمال کند و همین امر آنها را مستعد شکستگی استرسی و درد در این اندام می کند.

بیومکانیک ورزشی
ورزش هایی با تماس بالا مثل دویدن و پریدن ( تماس با سطح  ) ورزشکاران را مستعد درد در کف پا می کند. بسیاری از ورزش های دیگر مثل تنیس و فوتبال هم ورزشکار را مستعد آسیب قسمت جلویی پا و درد آن ناحیه می کند.

شرح حال  پزشکی
• شرح حال مبنی بر درد در قسمت جلوی پا در عقب انگشتان بخصوص انگشت اول و دوم پا .
• درد در حالتی که فرد پاشنه را بلند میکند و نیز طی فازی از دویدن که فرد پا را از زمین بلند می کند تشدید می شودد.
• شروع درد حالتی مزمن داشته که اغلب به مرور زمان تشدید یافته است.
• اگر درد ناشی از التهاب عصب باشد در ناحیه جلوی پا بی حسی نیز به همراه درد وجود خواهد داشت.


کلینیک درد



بریس های اصلاحی اسکولیوز


اصول پیاده روی صحیح

معاینه  بالینی
• یافته معمول در معاینه درد در هنگام لمس کف پا در ناحیه پشت انگشتان است .
• عدم وجود درد در ناحیه بین انگشتان به نفع وجود التهاب عصب بین انگشتی است.
• در ناحیه جلوی پا  اغلب ضخیم شدگی پوستی وجود دارد ( plantar keratosis )
• در افراد با التهاب عصبی بیشترین درد در لمس فضای بین انتهای قدامی استخوان های کف پائی است. ( web space )
• فشار دادن ناحیه سرهای قدامی استخوان های کف پا امکان دارد سبب ایجاد  " تق "  یا  " کلیک "  گردد که به آن نشانه   mulder می گویند.

علل مستعد کننده
• اعمال فشار مداوم و تکرار شونده روی پا امکان دارد سبب التهاب پریوست استخوان و ایجاد درد شود
• سطح بالای فعالیت
• سفتی تاندون های باز کننده پا
• ضعف واحد عضله – تاندون خم کننده های پا
• تاندون آشیل سفت و کم انعطاف
• انحنای زیاد کف پا در داخل

بررسی های تصویری
• به عنوان اولین قدم انجام رادیوگرافی پا لازم است.
• برای بررسی شکستگی های استرسی لازم است رادیوگرافی های مکرر یا اسکن استخوانی صورت گیرد.
• سونوگرافی می تواند به تشخیص مواردی مثل بورسیت و التهاب و تجمع مایع مفصلی و التهاب عصب کمک کند.
• ام آرآی در بررسی علل متعدد مفید است و می تواند صدمات ناشی از ضربه ، اختلالات جریان خون پا و التهابات مفصلی را نشان دهد.

پلان درمانی
• فاز حاد : استفاده از سرمادرمانی و استراحت به پا همراه با بانداژ فشاری پا لازم است . عدم اعمال وزن به پا در 24 ساعت اول با استفاده از چوب زیر بغل لازم است انجام گیرد. بعد از 24 ساعت اول استفاده از اولتراسوند مفید است و باید حرکات مفصلی غیر فعال روی پا انجام شود. بعد از روز اول می توان برنامه بازتوانی را شروع کرد که شامل باز و بسته کردن انگشتان پا و حرکاتی خاص است که در این مجال نمی گنجد. استفاده از کفش های طبی خاص  که حاوی اورتوزهای نیمه سخت هستند مفید می باشد. این کفشها بخصوص در افرادی که قوس داخل پای افزایش یافته و عمیق دارند مفیدند. در افرادی که دچار ضخیم شدگی پوست قسمت قدامی کف پا شده اند برداشتن این پوسته های اضافی می تواند در کاهش درد مفید باشد.
• فاز بهبودی : هدف درمان بازیابی دامنه حرکات نرمال مفصلی و رفع درد ورزشکار است . برای این منظور و رفع فشار از روی پا تا رفع کامل التهاب لازم است. به محض اینکه درد رفع شد لازم است ورزش های فعال روی دامنه حرکتی مفاصل شروع گردد و تقویت عضلانی با انجام حرکات ایزومتریک و ایزوتونیک صورت گیرد . بیشترین تاکید بر روی حرکت خم شدن رو به بالای پا می باشد ( دورسی فلیکسون پا ) که این ورزش سبب کاهش استرس روی قسمت قدامی پا می شود. ورزش شنا در این فاز برای حفظ تناسب و آمادگی جسمانی تا زمان بهبودی بسیار مفید است . در افرادی که پزشک برای آنها تشخیص التهاب عصب بین استخوانی گذارده است شاید بلوک عصب و تزریق کورتون بهترین درمان باشد که پزشک باید تصمیم آنرا بگیرید.
• جراحی : در افرادی که به هر دلیل درمان محافطه کارانه و طبی جواب ندهد روش های جراحی برای کاهش فشار روی کف پا و اصلاح قرارگیری استخوان های کف پا صورت می گیرد.

بازگشت به رقابت
زمان بازگشت به فعالیت و رقابت بسته به ماهیت آسیب و نوع رشته ورزشی فرد متفاوت است. زمان بازگشت به فعالیت ورزشی زمانی است که آسیب بر طرف شده و قدرت و انعطاف پذیری مناسب ایجاد و حس عمقی مناسب با انجام برنامه های بازتوانی ایجاد گردد. در دومیدانی کاران زمان بازگشت زمانی است که 90 % از قدرت عضلانی قبل از آسیب کسب شده باشد و فرد تعادل و حس عمیق خوبی را بدست آورده آورده باشد.

پیشگیری
استفاده از کفی های مناسب و تراشیدن ضخیم شدگی های پوستی جلوی پا در حفظ تعادل و پخش مناسب فشار روی کف پا می تواند از بروز درد کف پا جلوگیری کند. کفش مناسب و اندازه پا د پخش متعادل نیرو و حفظ سلامت پا مهمترین نقش را دارد.

پیش آگهی  و دورنما
به طور کلی پیش آگهی خوب است و در اغلب موارد بدون جراحی و با انجام درمان طبی و محافظه کارانه درمان می شود.

زیباترین تصاویر جداکننده متن





نوع مطلب : پزشکی ورزشی، 
برچسب ها : مقاله پزشکی، درد استخوان کف پا، درد استخوان های کف پا، Metatarsalgia، راه های خلاصی از درد کف پا، آسیب کف پا، تکواندو،
لینک های مرتبط :
1396/06/28 07:44
You should be a part of a contest for one of the best websites on the net.
I will recommend this site!
1396/06/9 15:18
Appreciating the time and effort you put into your
blog and detailed information you present. It's awesome
to come across a blog every once in a while that isn't the same out of date rehashed material.
Fantastic read! I've saved your site and I'm including your RSS feeds to my Google account.
1396/01/23 18:14
This article will assist the internet people for building
up new blog or even a weblog from start to end.
1396/01/18 16:51
Hello, I enjoy reading through your article post. I wanted to write a little
comment to support you.
1396/01/17 09:03
Great work! This is the kind of information that are meant to be shared
around the web. Disgrace on the search engines for now not positioning this post upper!

Come on over and discuss with my web site .
Thank you =)
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :