تبلیغات
تکواندو برترین ورزش رزمی - چرا باید قبل از تمرین یا مسابقه گرم کرد ؟
 
تکواندو برترین ورزش رزمی
امام رضا(ع): پنهان‌ كننده‌ كار نیك‌ ( پاداشش‌ ) برابر هفتاد حسنه‌ است‌ و آشكار كننده‌كار بد سرافكنده‌ است‌.
درباره وبلاگ


بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد
اللهم عجل ولیک الفرج
سلااااااااااااااااام به همگی
اینجانب ابولفضل معتمدی هستم و تکواندو رو از سال 1383 شروع کردم و زیر نظر استاد بسیار خوبم استاد حمید رضا شاکریان افتخار شاگردی داشته و دارم.در حال حاضر تو باشگاه باغ غدیر تمرین می کنم و عاشق تکواندو و بخصوص بخش کیوروگی(مبارزه) اون هستم.با اینکه در اون حد نیستم که بخوام برای شما ها مطلب بذارم ولی امیدوارم از وبلاگ من اسفاده کافی را ببرید.

تکواندو یعنی فکر و فکر و فکر پس "خوب فکر کن ، سربلند زندگی کن"
راستی
یه جایی خوندم که اگه حتی بی استعداد ترین انسان باشی،
3عامل برای موفقیت تو وجود دارد

1-پشتکار
2-پشتکار
3-پشتکار

*به امید پشرفت روز افزون تکواندوی ایران*
نظر یادتون نره.
تو نظرسنجی هم لطفا شرکت کنید.

مدیر وبلاگ : ابولفضل معتمدی
نظرسنجی
به کدام بخش تکواندو علاقه دارید ؟






زیباترین تصاویر جداکننده متن

چرا باید قبل از تمرین یا مسابقه گرم كرد؟

لازمه پیشرفت در فعالیتهای ورزشی گسترش و بهبود عوامل مشخصی از قبیل قدرت و استقامت است. با درنظر گرفتن اصول زیر بنایی تمرینی ، میتوان برنامه هایی برای تمامی رشته های ورزشی طراحی كرد. در كلیه برنامه های تمرینی رعایت چند اصل مهم اهمیت فراوانی دارد. برای شروع برنامه ریزی تمرینی در ابتدا باید مشخص كنید كه منبع انرژی دخیل در آن فعالیت بخصوص چیست؟ واز آن به بعد است كه با رعایت چند نكته دیگر و در نظر گرفتن اصول تمرین می توانید برنامه ریزی خود را براحتی انجام دهید. اصول تمرین عبارتند از :
(دنباله در ادامه مطلب)

زیباترین تصاویر جداکننده متن

زیباترین تصاویر جداکننده متن

۱) اصل ویژگی تمرین 
شاید مهمترین اصل تمرین باشد. تعیین دستگاه انرژی غالب ، نوع تمرین و گروه عضلانی تولید كننده حركت ، سخت ترین مرحله برنامه ریزی است ، اما با این كار90 درصد كل وظیفه خود را انجام داده اید. بر اساس اطلاعاتی كه دانشمندان ارائه كرده اند می توان دستگاه انرژی غالب را تعیین كرد. ولی به طور كلی بر اساس زمان فعالیت می توانیم نیازهای انرژی را تشخیص دهیم، چرا كه منابع انرژی فعالیت تابعی از زمان است. طبقه بندی دستگاههای انرژی باید نماینده سهم دستگاه بی هوازی (دستگاه فسفاژن و اسید لاكتیك) و سهم دستگاه هوازی (اكسیژن) باشد، هر چند كه تعیین دقیق درصد سهم هر یك از دستگاههای انرژی برای هر كدام از ورزشها غیر ممكن است ، اما به طور تقریبی آنها را می توان تعیین نمود. 
زمان اجرا دستگاه فسفاژن دستگاه اسید لاكتیك و فسفاژن دستگاه هوازی
مثال: زمان اجرا دستگاه فسفاژن دستگاه اسید لاکتیک فسفاژن دستگاه هوازی
مثال ورزش دومیدانی
10-35 ثانیه 98% 2% ---- 100 متر و200 متر 1-2 دقیقه 80% 15% 5% 400 متر 2-3 دقیقه 30% 65%5% 800 متر 4-6 دقیقه 20% 55% 25% 1600 متر 10-16 دقیقه 20% 40% 40% 2400 متر 15-12 دقیقه 10% 20% 70% 3200 متر 30-50 دقیقه 5% 15% 80% 9200 متر بیش از 2 ساعت ---- 5%95% ماراتن (42km) 
• درصد سهم هر یك از دستگاههای انرژی بر اساس زمان فعالیت :
در ورزشهایی كه سهم دستگاه انرژی هوازی آنها بیشتر است باید برنامه های تمرینی هوازی را تجویز نمود. در مقابل ورزشكاران شركت كننده در ورزشهای بی هوازی (مانند پرتاب ها ، درهای سرعت) باید از برنامه های تمرینی بی هوازی پیروی كنند. 
مورد بعدی شكل و نوع تمرین است كه از عوامل تاثیر گذار مهم تمرینات است، چنانچه شكل تمرینات شما شبیه به اجرای مهارت نباشد ، تمرینات موفقیت آمیز نخواهد بود. شناگر باید در آب و دوچرخه سوار بر روی دوچرخه تمرین نماید. الگوهای حركتی و گروههای عضلانی نیز در هر رشته ورزشی متعلق به همان رشته است. در هر رشته ورزشی ، هر نوع حركت ، الگوی حركتی خاص خود را می طلبد. اگر یك قایقران با پارو تمرین نماید بسیار مؤثرتر خواهد بود تا اینكه او را وادار كنید ، ساعتها با دستگاههای بدنسازی كار نماید. پس در برنامه ریزی خود دقت كنید و 3 نكته موجود در این اصل را هرگز فراموش ننمایید.
2) اصل اضافه بار 
این اصل بیان می دارد كه در تمرینات باید از مقاومت بیشینه ای بهره جست تا در طول تمرین، آمادگی بدنی فرد نیز بهبود یابد. همزمان با نطباق بدن با این بار اضافی بر مقدار مقاومت افزوده می شود. با تغییر شدت، زمان یا تعداد جلسات تمرین می توانیم مقدار این بار اضافی را تنظیم نماییم. به یاد داشته باشید ورزشكاران تنها زمانی به اصل اضافه بار دسترسی پیدا می كنند كه اضافه بار به صورت تدریجی باشد. اگر تمرین سریعا اضافه شود ، بدن قادر به انطباق با فشار تمرینی نخواهد بود و با آسیب های فراوانی مواجه خواهد شد. مراقبت دقیق اضافه بار به شما كمك می نماید تا پیشرفت مداومی داشته باشید و از خطرات مصون بمانید. به یاد داشته باشید این اصل از مهمترین اصول تمرین است. پس آن را به خاطر بسپارید. 
برای افزایش فشار كار این روش را مراعات كنید: 
افزایش مقاومت (در تمرینات قدرتی) 
افزایش تكرارها در ست های تمرینی 
كاهش زمان استراحت 
افزایش سرعت حركت 
و تركیب نمودن موارد یاد شده. 
با رعایت این نكات می توانیم براحتی بر فشار تمرینات خود بیفزاییم بدون اینكه نگران آسیب دیدگی باشیم. 
3) اصول گرم كردن و سرد كردن 
داشتن برنامه سبك گرم كردن پیش از اجرای تمرینات و فعالیتهای سنگین می تواند از بروز آسیب های جدی جلوگیری كند و یا آن را به كمینه برساند. 
یكی از علل اصلی كناره گیری از ورزش ، آسیب ها و دردهای ناشی از فعالیت بدنی است كه با گرم كردن عضلات قبل از فعالیت بدنی است كه با گرم كردن عضلات قبل از فعالیت و سرد كردن آنها(عضلات) بعد از فعالیت می توان احساس ناراحتی را از عضلات دور كرده و برای جلسات تمرینی بعد آماده شد. 
گرم كردن 
گرم كردن به بدن كمك می نماید تا فرد چه از نظر جسمانی و چه از نظر روانی برای تمرین آماده گردد و در نتیجه امكان بروز آسیب را كاهش دهد. گرم كردن شامل یك سلسله فعالیت از حركات آهسته به سمت شدید است تا بدن را بتدریج برای اجرای فعالیت های بعدی حاضر نماید.

زیباترین تصاویر جداکننده متن





نوع مطلب : پزشکی ورزشی، 
برچسب ها : فواید گرم کردن بدن، حرکات کششی، نرمش، مضرات گرم نکردن، آمادگی بدن، چرا باید قبل از تمرین یا مسابقه گرم کرد، لازمه پیشرفت در فعالیتهای ورزشی،
لینک های مرتبط :
1397/02/5 19:26

Tips certainly utilized!!
buy viagra online without a prescription buy generic viagra cheap online cheap viagra can i buy viagra over the counter cheap viagra online pharmacy online where can i purchase viagra sildenafil sildenafil buy viagra australia order viagra cheap
1397/01/2 23:20

Really a good deal of fantastic tips!
cialis with 2 days delivery we recommend cialis best buy cialis pills boards cialis para que sirve cialis generico online tesco price cialis cialis online deutschland purchasing cialis on the internet cialis y deporte achat cialis en suisse
1396/06/27 19:40
Hi are using Wordpress for your blog platform? I'm new to the blog world but I'm trying to get started and create my own. Do you need any coding expertise to make your own blog?
Any help would be greatly appreciated!
1396/06/9 15:37
When I originally commented I clicked the "Notify me when new comments are added" checkbox and now each time a comment is added I get several emails with the same comment.
Is there any way you can remove people from that service?
Bless you!
1396/01/23 21:08
Hey there are using Wordpress for your blog platform?

I'm new to the blog world but I'm trying to
get started and create my own. Do you need any html coding knowledge to make your own blog?
Any help would be really appreciated!
1396/01/18 20:37
This is a great tip especially to those fresh to the blogosphere.
Short but very accurate information… Appreciate your sharing
this one. A must read post!
1396/01/17 03:30
It's in reality a great and helpful piece of info.
I am glad that you shared this useful info with us. Please keep us up to date
like this. Thanks for sharing.
1390/08/19 13:07
سلام وب جالبی داری تبریک میگم اگر دوست داری با ما تبدل لینک کنی مارا بانام تکواندو روز لینک کن
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :